WEES NIET BEZORGD

WEES NIET BEZORGD🙏🏿🙏🏿💕❤️‍🔥24 juni🙏🏻🙏🏻💌😍 weesnietbezorgd⛪🙏🏻Genade is: niet krijgen wat je hebt verdiend, maar wel krijgen wat je niet hebt verdiend. 🙏🏽🙏🏽

woensdag 1 mei 2024

Een negative woord

 

EEN NEGATIEVE WOORD 

 Laat er ook geen vuile taal uit uw mond komen, dat doet alleen maar kwaad. Zeg op het juiste moment het juiste woord, iets dat de mensen helpt en goed doet, zodat zij genade ontvangen. Doe de Heilige Geest geen verdriet, Hij staat immers borg voor u tot de dag van de volle bevrijding komt. Efeze 4:29-30.☺

  negatievewoorden 

Een onderzoek liet eens zien dat er, om het verwoestende effect van één negatief woord teniet te doen, vier positieve woorden nodig zijn. Hieruit blijkt hoe kwade, negatieve, harde vernederende woorden grote schade toebrengen aan iemands wezen. De Bijbel leert ons om in de eerste plaats een slot op onze mond te houden. Maar als we die dan toch openen, moeten we dat alleen doen om iemand op te bouwen en genade over te brengen. We worden aangemoedigd om, ongeacht de omstandigheden, altijd te zegenen en nooit te vervloeken☺ 

 Vaak zijn kinderen de eerste slachtoffers, want geweld vindt een oorsprong in gezinnen. Zelf ben ik opgegroeid in een gezin waar mijn moeder hard en vaak werd geslagen door haar man, mij adoptievader. De krankzinnige woorden die hij tegen haar gebruikte blijven mij in mijn onderbewustzijn achtervolgen en ze komen terug in mijn dromen. Gelukkig heeft de liefde van Jezus een groot deel van dit trauma geheeld. Door zijn genade ben ik in staat om genegenheid voor mijn familie te tonen. Bron:Bijbelsdagboek

Geen opmerkingen: